Intervju med Peder Johannisson på Cavini Management

Vi pratade lite med Peder Johannisson, VD på Cavini Management och hyresgäst på TEX! Kontorshotell.

Hej Peder berätta om företaget och vad ni gör…

Cavini Management AB bildades 2016 med affären och kunden som vår utgångspunkt när vi utvecklar verksamheter och människor i ett sammanhang där tillväxt och lönsamhet står i första rummet. Vi hoppar på i farten och säkrar en kort uppstartssträcka. Med en stor portion av nyfikenhet, kreativitet, lösningsorientering och genomförandedriv tar vi oss an våra kunders utmaningar och tillför värde från dag ett. Vi skapar struktur och överblick i komplexa sammanhang och säkerställer därmed bra beslutsunderlag för kommande steg.

Bolaget drivs av mig Peder Johannisson som är VD, Affärsutvecklare och ägare. Vi erbjuder konsult- och interimtjänster inom strategigenomföranden, förändringsledning och projektledning genom följande tjänsteområden: Affärsutveckling, Styrelseutveckling, Ledning & Styrning, Aktivering & Kommunikation, Operativ Effektivitet och Supply Chain Management.

Hur skulle du beskriva en typisk arbetsvecka? 

Teams, Teams, Teams… Och självklart en del fysiska möten också. Leverans i våra olika uppdrag där vi utvecklar våra kunders verksamheter kombineras med dialog med nya potentiella uppdragsgivare.

Hur länge har du hyrt kontor hos TEX!?

Vi bestämde oss strax efter årsskiftet och började inreda i mitten av mars 2020 för att sedan flytta in i början av april.

Vilka är era största utmaningar som du skulle vilja dela med dig av till företag i samma bransch, och hur gör du för att bäst lösa dessa? 

Det är framförallt komplexiteten kopplat till förändringsledning som är den största utmaningen. Struktur, målstyrning & genomförandekraft är vårt framgångsrecept.

Hur skulle du med tre ord beskriva miljön i TEX! Kontorshotell?

Industriell miljö, Expansiv, Inbjudande

Vilka möjligheter ser du med att finnas i ett Kontorshotell?

Jag ser möjlighet att växa i takt med företagets expansion. Tillgång till övriga hyresgästers kompetens och nätverk, konferens- och föreläsningslokaler samt all tillgänglig service är stora fördelar; café, restaurang, vinbar, kemtvätt, biltvätt, elscooteruthyrning och concierge service.

Vad fick dig att hyra kontor just här? Har det gynnat ditt företag? På vilket sätt? 

Det svarade upp mot vårt behov av centralt beläget kontor med bra ytor för samarbete, affärer, kreativitet och kontemplation. Detta har ökat synligheten av vårt bolag i Borås och det personliga och affärsmässiga nätverket har verkligen utökats.

CAVINI MANAGEMENT HEMSIDA