Workshop 23 feb
Denna workshop är för dig som arbetar med försäljning. Som försäljningschef, säljare, key account.
Konsumtionen är central i den lokala och globala ekonomin och 47% av Sveriges BNP är kopplad till den privata konsumtionen.
Samtidigt står vi inför en omvälvande omställning om HUR vi konsumerar. Den ökade digitaliseringen har brutalt ställt om spelplanen och vi pratar inte längre om online eller offline, utan snarare om non-line. Konsumenterna rör sig mellan osynliga gränser om hur vår disponibla inkomst spenderas.
Den största utmaningen ligger dock framför oss och handlar om hur hållbar vår affärsmodell är. Politiken är tydlig. Som företag handlar det om att gå in i framtiden (som ligger precis runt hörnet) på ett smartare och hållbarare sätt. Den som gör det står som vinnare.
Men vad är hållbart? Vilka förändringar kan vi som företag göra?
Som leverantör så är ni med och förändrar branschen och denna workshop ger dig en uppdaterad omvärldskoll och samtidigt verktygen för att ställa om för att bli framtidens vinnare. Tillsammans med Dina kunder.
De som håller workshopen är Elin Peterson från Nordiska Textilakademin, Maria Lagerman från C/O Circles samt Magnus Kroon, sakunnig inom konsumtionstrender, handeln i siffror samt platsutveckling, som inleder med en aktuell omvärldsanalys.